2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Değerlendirmesi: Ara Tatiller ve Son Dönem Bilgileri
Türkiye genelinde okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025’te başladı. Bu dönemde öğrencilere verilen ara tatiller; birinci dönemde 10-14 Kasım 2025 tarihleri arasında, ikinci dönemde ise 16-20 Mart 2026 tarihlerinde gerçekleşti. İkinci dönem ise 2 Şubat’ta başladı ve 26 Haziran Cuma günü sona erecek. Öğrenciler, yılın yorgunluğunu bugün son ders zilinin ardından atacaklar.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okulların son haftasında öğrencilerin çok yönlü gelişimlerine odaklanmak için “Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı” hazırladı. Bu faaliyet haftasında; öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerini desteklemeyi amaçlayan etkinlikler düzenlenerek, öğrencilerin eğlenerek öğrenmeleri hedefleniyor.
MEB, öğretmenlere yönelik 29-30 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek “2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri”ni çevrim içi olarak düzenleyecek. Seminerde “Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile” ile “Dijital Çağ ve Aile” konularında eğitim içerikleri sunulacak. Öğretmenler, semineri 5 Temmuz Pazar günü saat 23.59’a kadar tamamlayabilecekler.
MEB, 2025-2026 eğitim-öğretim yılında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uygulamaya devam etti. Yeni müfredatın öğretim programları kademeli olarak ana sınıfı, ilkokul 1 ile 2, ortaokul 5 ile 6, ortaöğretim hazırlık ve 9 ile 10’uncu sınıflarda uygulanmaya başlandı. Ayrıca, bu yıl okullarda “kıyafet uygulaması” da başlatıldı. Okul kıyafetleri, velilerin maddi külfetini önlemek amacıyla öğretmenler kurulu ve okul aile birliğinden görüş alınarak belirlendi.
MEB, çevre ve sürdürülebilirlik bilincinin güçlendirilmesi amacıyla “Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare” etkinliklerini hayata geçirdi. Eylülden hazirana kadar farklı temaların işlendiği bu etkinliklerle öğrencilerin çevre konusundaki farkındalıklarının arttırılması hedefleniyor.
Ayrıca, bu dönemin ilk haftasında bayrak sevgisi ve ulusal değerlere vurgu yapmak amacıyla “Bayrak Sevgisi” temalı eğitim ve farkındalık çalışmaları gerçekleştirildi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğrencilerin milli, manevi ve kültürel değerlerle bütünleşmiş bireyler olarak yetişmelerine katkı sunuldu.
MEB, öğrencilerin okul dışında da öğrenmelerine olanak tanımak amacıyla “Haberimiz Olsun” haber bültenleri, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve diğer dijital platformlar üzerinden yayın hayatına başladı. Ayrıca, öğretmenlerin derste anlattıkları konulara uygun olarak müze, kütüphane ve bilim merkezlerine erişim sağlayabilecekleri “Okul Dışı Öğrenme” dijital platformu da hizmete açıldı.
Son olarak, 2025-2026 eğitim-öğretim yılında Merkezi Sınav kapsamında Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavı 13 Haziran’da yapıldı. Sınava katılan öğrencilere beslenme paketi dağıtımı yapılarak güvenlik önlemleri artırıldı.
MEB’in takvimine göre, 2026-2027 eğitim-öğretim yılı 14 Eylül’de başlayacak ve eğitim-öğretim süreci devam edecek.
Reklam & İşbirliği: [email protected]