Milli Eğitim Bakanlığı, 2026-2030 yıllarını kapsayan “İklim Değişikliği Eylem Planı” doğrultusunda, iklim değişikliğinin çevre ve biyoloji üzerindeki etkilerinden kaynaklanan sağlık risklerine karşı eğitim camiasının korunmasına odaklanıyor. Bu doğrultuda, öğrenci, öğretmen ve diğer paydaşların fiziksel, ruhsal ve sosyal iyilik hallerinin devamını sağlamak amaçlanıyor.
Bakanlık, eğitim ortamlarını iklim değişikliğine karşı dayanıklı ve sağlık dostu hale getirerek küresel kuraklık risklerine karşı önlem almayı hedefliyor. Bu doğrultuda, öğrenci, öğretmen, personel ve velilerin sağlıklı beslenme ve aktif yaşam konularındaki farkındalıklarını artırmak için çeşitli faaliyetler planlanıyor.
“Okulumda Sağlıklı Besleniyorum Programı” çerçevesinde güvenilir gıdaya erişimi ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarını yaygınlaştırmayı amaçlayan Bakanlık, okul kantin ve yemekhanelerde olası gıda güvenliği risklerine karşı “Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi” kuracak. Ayrıca, karbon ayak izi düşük ürünlerin önceliklendirildiği “Sürdürülebilir Menü Yönetim Sistemi” ile sağlıklı beslenmeyi teşvik edecek.
Öğrencilerin temiz içme suyuna kolay erişimini sağlamak amacıyla yüksek filtrasyonlu su pınarlarının yaygınlaştırılması planlanırken, kişisel su termoslarının kullanımı teşvik edilecek. Ayrıca, doğal havalandırma esas alınarak temiz hava erişiminin sağlanması ve iç ortam hava kalitesini ölçen sistemlerin kurulması gibi önlemler alınacak.
Eğitim kurumlarındaki sınıflarda ısı konforunu artırmak için düşük maliyetli gölgeleme ve bina iyileştirme uygulamaları yapılacak. Ayrıca, öğretmen, öğrenci, personel ve velilere iklim değişikliği konusunda eğitimler düzenlenecek ve sağlıklı beslenme alışkanlıkları desteklenecek.
Bunun yanı sıra, çevresel sürdürülebilirliği güçlendirmek amacıyla sıfır atık yönetimi, su verimliliği, biyoçeşitliliğin korunması ve çevre farkındalığı gibi uygulamaları hayata geçirme çabaları artırılacak. Bu kapsamda, “Sıfır Atık Uygulama Yönergesi” hazırlanacak ve su verimliliğini sağlayan teknolojik donanımların kullanımı teşvik edilecek.
Sonuç olarak, Bakanlık, eğitim kurumlarında çevre dostu uygulamaları artırarak öğrencilerin ve eğitim camiasının iklim değişikliği ve çevre konusundaki farkındalığını artırmayı amaçlıyor. Bu doğrultuda, çeşitli projeler ve eğitim programlarıyla sürdürülebilir bir geleceğe katkı sağlanması hedefleniyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]