İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, İran ile ABD arasındaki müzakerelerin daha sonraki bir tarihe ertelendiğini açıkladı. Bekayi, arabulucular aracılığıyla gerekli görüşmelerin yapıldığını ve müzakereler için uygun koşullar oluştuğunda bilgilendirme yapılacağını belirtti.
Bekayi, müzakerelerin başlayabilmesi için mutabakat zaptının 1, 4, 5, 10 ve 11. maddelerinin uygulanması ve bu uygulamanın devam etmesi gerektiğini vurguladı. Mutabakat zaptının önceden imzalanmış olması nedeniyle İsviçre’de yapılması planlanan görüşmelerin aciliyet taşımadığını sözlerine ekledi.
Bazı basın yayın organlarında Hürmüz Boğazı’nın tekrar kapatıldığına dair çıkan iddiaları yalanlayan Bekayi, bu iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtti. İran’ın aldığı güvenlik önlemleriyle birlikte boğazdan ticari gemi geçişlerinin sürdüğünü ifade etti.
Bekayi, İran’ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı’nı (UAEA) nükleer tesislerini denetlemeye davet ettiğine dair çıkan haberlerin de doğru olmadığını söyledi. Ancak Buşehr Nükleer Santrali gibi daha önce denetlenen tesislerin denetimlerinin süreceğini ve ülkesinin 60 günlük müzakere süresi boyunca nükleer programını koruyacağını dile getirdi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]