ABD Başkanı Donald Trump, G7 Liderler Zirvesi kapsamında Mısır Cumhurbaşkanı Abdulfettah es-Sisi ile bir araya geldi. Kameralar karşısına geçen Trump, İran ile yapılan anlaşmaya ilişkin açıklamalarda bulundu. Trump, “Hürmüz’ün açılması piyasa açısından çok iyi. İran nükleer silaha sahip olmayacak.” ifadelerini kullandı.
Trump, İran ile güçlü bir anlaşma yaptıklarını ve piyasaların bu anlaşmaya olumlu tepki verdiğini belirtti. Hürmüz Boğazı’nın kısmen açıldığını ve tamamen açılacağını vurgulayan Trump, İran’ın asla nükleer silaha sahip olmayacağını söyledi. Petrol fiyatlarının da düşeceğini öngören ABD Başkanı, bu anlaşmanın dünya çapında bir depresyon ve ekonomik buhranın önüne geçtiğini savundu. Amerikan borsalarının rekor kırdığını ve petrol fiyatlarındaki düşüşün, Demokratların yarattığı ekonomik sorunların çözümüne katkı sağlayacağını ifade etti.
Trump, göreve geldiğinde petrol fiyatlarının yüksek olduğunu hatırlatarak, fiyatların şu anda büyük ölçüde düştüğünü ve düşmeye devam edeceğini dile getirdi. Anlaşmayla birlikte İran’ın nükleer silaha sahip olamayacağını ve petrol fiyatlarının savaş öncesi seviyelerin altına inebileceğini ekledi.
ABD Başkanı, yapılan anlaşmanın nihai olmadığını, bir mutabakat zaptı olduğunu belirtti. Trump, İran’ın davranışlarına bağlı olarak yeniden askeri müdahalede bulunabileceklerini ima etti. “Eğer durumdan hoşlanmazsam yeniden ateş açmaya ve başlarına bomba yağdırmaya başlarız.” diyen Trump, İran’ın kötü hareket etmesi durumunda doğrudan askeri karşılık verilebileceğini ifade etti. Bu durumun, İran’ın 47 yıldır süregelen olumsuz davranışlarına bir tepki olacağını sözlerine ekledi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]